reisverslagje 14 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu reisverslagje 14 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

reisverslagje 14

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

01 December 2014 | Australië, Sydney

Hallo Nederland,

Alles nog goed daar? Hier gaat alles nog steeds lekker en het einde van mijn stage komt steeds dichterbij! Ik weet niet zo goed of ik het nou wel zo leuk vind of niet.. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier, maar tegelijkertijd begin ik thuis ook steeds meer te missen! Wat mij betreft best wel logisch, vooral omdat ik hier ook gewoon in de dagelijkse ‘’sleur’’ terecht kom en alles wat minder speciaal is. Ik wil wel even zeggen dat de sleur op het strand een stuk beter door te komen is dan thuis met graadjes net boven het vriespunt, haha.

Stage gaat nog steeds erg goed en ik leer eigenlijk steeds meer richting het eind. Daarom vind ik het opzich ook wel jammer dat ik straks weer weg ga, omdat ik het gevoel heb dat de stage steeds nuttiger word. Naast mijn stage wordt er nog veel gefeest en doe ik verder heeeel erg weinig. Beetje hardlopen, naar het strand, feestjes etc..

De week ging weer heel erg snel voorbij, omdat ik nog steeds genoeg te doen heb en ik nog wat schoolopdrachten moest afmaken. Als je daar eenmaal lekker mee bezig bent gaat de tijd snel. Nog bijna een ander baantje gehad voor 1 dag, omdat het recruitment bureau waar ik werk een student moest vinden voor een bepaalde job. Ze vroegen of ik dit wilde doen en tegen een loon van $25 dollar per uur (17 euro) zeg ik natuurlijk geen nee.. Uiteindelijk werd er alsnog iemand anders gevonden door het bedrijf dat de student nodig had dus liep ik het baantje net mis. Achja, volgende keer beter! Verder een weekje met weinig bijzonderheden op het gebied van werk. Beetje kandidaten welkom geheten, telefoon opgenomen, marketing posters gemaakt om in wat hostels te hangen en nog wat andere dingetjes.

Vrijdag was de dag van de kerstparty. Aardig wat vervroegd, omdat ik nog maar tot 12 december stage hoef te lopen en mijn andere collega graag een weekend eerder wil gaan verhuizen. We hebben nog lootjes getrokken voor het kerstfeest en ik moest iets vinden voor mijn baas. Ik ben op donderdag naar the Australian Beer Cartel gegaan en heb daar een aantal Nederlandse en Belgische biertjes op de kop getikt. Die heb ik mijn baas vervolgens gegeven! Hij heeft er gelijk 1 van gedronken en was verrast wat een ongekende smaaksensatie een Leffe Blond biertje is. Het bier hier is 9 van de 10 keer matig en daarom vond ik het een goed idee om mijn baas eens wat echt bier cadeau te doen. Zelf heb ik een 3 literpak goon gekregen, wat een soort residue is van wijn dat over blijft in het proces van het maken van de wijn. Dat is hier de echte studentendrank en mijn collega vond het een goed idee om me dat te geven, haha. Het spul is niet te zuipen, maar ik kon het wel waarderen. Mijn andere collega’s hadden elkaar ook nog allerlei belachelijke cadeau’s gegeven, omdat zij vooral de kans zien om iets geks of aparts te geven. Zo gaf een collega de ander een bubble machine, oftewel een machine die constant bellen blaast zoals je deed toen je kind was. De collega die deze machine kreeg heeft hem gelijk aan gezet in het kantoor voor wat sfeer. Zo krijgen jullie een beetje het idee van de kwaliteit van de cadeau’s, haha.
Veel gelach later zijn we al naar the Coogee Pavilion gegaan. Dit is een restaurant bij Coogee Beach. Het was toen pas 11 uur ‘s ochtends dus het kerstfeest begint hier al vroeg vergeleken met de gemiddelde kerstborrel in Nederland.. Bij the Coogee Pavilion hebben we gezellig drankjes gedaan en heel lekker gegeten! Ik ging voor de fish en chips, maar er werden ook salades besteld en nog andere hele vissen zoals barramundi en snapper. Super lekker allemaal! Daarna even gechillt op het strand en toen nog door naar een bar om weer wat te gaan drinken! Zoals je merkt wordt er dus aardig veel gedronken. Op 1 drankje na alles op rekening van de zaak, dus mij hoor je niet klagen!
Het is heel leuk dat er zo een dagje wordt gedaan met het hele team. Pulse probeert zo elke maand iets te doen als teamuitje en ze waren dan ook al druk aan het plannen wat er in januari allemaal aan activiteiten moesten worden ondernomen.

Na het drankje in de bar zijn we nog even naar een collega thuis gegaan en daar ben ik nog even gebleven tot half 1. Daarna naar huis gegaan en heerlijk geslapen! Op zaterdag wilden 2 huisgenoten en ik graag naar het strand en 3 van onze Zwitserse huisgenoten lagen al op Tamarama Beach. Dit is een wat kleiner strand in de buurt van Bondi Beach. Met de coastal walk was ik er eerder al langsgelopen en ook nu zag het er leuk uit. Weer aardige golven in het water en dus heb ik me wel een dagje kunnen vermaken. Iets te lang in de zon gelegen dus ook lichtelijk verbrand weer terug naar huis gegaan. Later die avond heeft Marcel tortilla’s gemaakt en die hebben we met 2 van de Zwitsers opgegeten. Was heel gezellig! ‘s Avonds niet veel meer gedaan, omdat ik nog steeds een beetje moe was van de vorige avond..

Zondag weer naar het strand geweest en deze keer naar Gordon’s Bay! Eigenlijk niet echt een strand, want je zit meer op de rotsen naast het water. (check google afbeeldingen) Erg mooi en ook hier weer een aantal uurtjes door gebracht. Ik ben wat vroeger naar huis gegaan en heb daar nog even mijn overhemden gewassen. Wat hamburgers gemaakt en ‘s avonds lekker een muziekje geluisterd. Toen kreeg ik nog een berichtje binnen van Stephan die inmiddels al lang bezig is aan zijn east coast trip. Hij stuurde me dat er een hardstyle feestje is in Sydney aanstaande vrijdag. Daar ga ik dan ook naartoe moet nog 1 huisgenoot, omdat de rest het maar herrie vind. Hardstyle is nogal een muziekstijl waar je van moet houden en veel van mijn huisgenoten vinden de muziek die ik draai maar niks, haha. Maar goed, aanstaande vrijdag weer een feestje dus! Wat een leven..

Vandaag weer heeeerlijk aan het werk. Het is heel erg warm, maar deze week gaat het nogal stormen. Het is heel erg benauwd dus het zal later vandaag wel hard gaan regenen. Aankomend weekend is het als het goed is weer mooi. Het feestje dus geplanned en verder weinig bijzonders. Vanavond maar weer eens trappen lopen met Marcel om wat calorieen van het kerstfeest eraf te werken ;-)

Sterkte in de kou mensen, ik geniet er nog even van!

Gerben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 7049

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: