Une laatste verslagje van uw verslaggever in Austr - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu Une laatste verslagje van uw verslaggever in Austr - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

Une laatste verslagje van uw verslaggever in Austr

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

10 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hello everybody, here is gerben from the Netterlands. Dis is my last journal about the Great Ocean Road.

Eerst nog even een stukje over Oud en Nieuw! Heb ik lekker gevierd in Sydney! Ik had een prima kamertje gekregen met Rob in een ander huis op ongeveer 30m afstand van het huis waar ik eerst in heb gewoond. Dit huis was gelukkig ook prima met een O.K. kamertje.

De eerste avond zijn we lekker wat gaan drinken met Marcel, want die was ook net terug van zijn reisje naar Maleisië. De volgende dag zijn we naar Milsons point te gaan. Daar hadden we een plekje bemachtigd om ’s avonds het vuurwerk te kunnen zien. We zaten er al om 3 uur ’s middags en we hebben daar de hele dag gewacht. Achteraf totaal niet nodig, want er was genoeg plek! Wel een fantastisch uitzicht op het Operahuis. We zaten naast de brug dus je keek zo de haven in! Prima dagje, behalve dat je aardig stijf bent na de hele dag op het gras te hebben gelegen. Top nieuwjaartje en was blij dat ik het vuurwerk had gezien. Na het vuurwerk ben ik naar huis gegaan en heb ik daar nog wat gechillt. Marcel zou de volgende dag alweer gaan vliegen naar Nieuw-Zeeland. Ik ben de volgende dag met wat huisgenoten uit het oude huis en met Rob naar de Nieuwjaarsduik geweest op Bondi Beach. Samen met +/- 100 andere Nederlanders het water in gerend. Veel publiek, want veel mensen die op Bondi waren snapten helemaal niks van al die gekke hollanders die het water in renden. Was wel echt lachen om een keer gedaan te hebben en het water was natuurlijk helemaal niet koud! Hoef ik ook nooit meer naar Scheveningen, heb het nu hier al gedaan, haha.

Verder nog een paar daagjes op het strand gelegen. Ik ben ook nog even langs gegaan bij mijn collegaatjes om nog even gedag te zeggen. Was heel erg leuk! Op 6 januari ging ik het vliegtuig pakken met Rob.

Melbourne, daar dachten Rob en Gerben wel even een huurautotje op te halen, maar dat lukte niet.. Helaas niet genoeg moneyz op de creditcard, want we hadden ons geld niet op tijd over gemaakt naar Robbie z’n rekening. Het plan was om te beginnen met the Great Ocean Road en dan door te gaan naar Melbourne. We hebben het plan toen maar omgekeerd.

Vanaf het vliegveld een bustransfertje de stad in geboekt. Gelijk instappen en gaan! Eenmaal aangekomen in Melbourne zijn we gelijk een hostelletje gaan zoeken en die gelukkig ook snel gevonden! Er was nog plek dus helemaal toppie. Het werd al avond en dus hebben we maar lekker wat te eten gemaakt! Beetje nasi, goed te doen.

De volgende dag zijn we door Melbourne gelopen. Het centrum van Melbourne is echt ubersimpel aangelegd, dus je kan alles zo vinden. Ook nog eens alles op loopafstand! Ideaal voor deze budget reizigers die geen cent uit willen geven aan al het vervoer (behalve die huurauto dan). We zijn lekker gaan lopen langs het treinstation, Chinatown en het oude parlementsgebouw. Helemaal chill en super lachen. Goed weertje ook! Ook maar even besloten om Sea Life (Aquarium) in Melbourne een bezoekje te geven. Hier hadden we kortingsbonnetjes voor dus daarom konden we ons dit zowaar permitteren, wat een geweldige luxe. Zonder gekheid, leuk aquarium, maar we waren er vrij snel doorheen. Tegen die tijd waren we aardig kapot en toen zijn we maar even lekker gaan chillen in het hostel om daar een schitterend pastatje te maken. Na het pastatje zijn we ’s avonds nog even door de stad gelopen om een beetje te checken of het nog druk zou worden, want het was overdag vrij rustig in Melbourne zelf. ’s Avonds werd het inderdaad wat drukker..

De volgende dag besloten we om naar the Botanic Gardens van Melbourne te gaan. De Botanische Tuinen dus. Ze lagen er mooi bij! In de buurt van de Botanic Gardens staat the Shrine of Remembrance. Dit is een monument voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog. Ook worden in deze shrine de slachtoffers uit andere oorlogen herdacht. Een heel erg mooi gebouw met zowaar een heel mooi museum. Mijn vader lacht zich rot als die hoort dat ik vrijwillig naar een museum ben gegaan, maar dat neem ik dan maar voor lief, haha. Ik hoop dat mijn reputatie als ‘’cultuurbarbaar’’ hierdoor wat minder wordt…

Na de Shrine bezocht te hebben zijn we weer naar het hostel gelopen, omdat het alweer 4 uur was. In het hostel zijn we lekker op tijd gaan slapen, omdat we de volgende dag wel een auto gingen huren in de stad om te beginnen aan the Great Ocean Road!

Even tussendoor; Melbourne is me trouwens wel ontzettend goed bevallen. Echt een hele mooie stad met hele moderne gebouwen. Alles ziet er spic en span uit en ik begrijp heel goed dat Melbourne op het moment schijnbaar de ''meest leefbare stad ter wereld'' is. Alles is heel erg mooi en het ziet er echt super uit. Ik zou er denk ik wel kunnen wonen, haha.

De volgende dag het autotje opgehaald en lekker gaan cruisen. Op naar Torquay.. niks te beleven.. dan maar verder naar Bells Beach. Even daar gekeken, maar het weer zat ons niet mee. Wat een kou! 18 graden.. regen, veel wind.. Achja ik mag klagen hé, heb al die tijd 30 graden en meer gehad. Jullie zijn de kou al gewend, ik dus niet. Op heel veel plekken gestopt op de eerste dag en overal eens even gekeken. Super mooi hier hoor, dat wel!

Uiteindelijk aanbeland bij een hostelletje in Lorne. Niet veel gedaan ’s avonds en best wel op tijd gaan slapen. Vandaag zijn we bij verschillende plekken gestopt. Teddy’s Lookout, Erskine Falls, Triplet Falls en nog verschillende andere lookout points. Paar korte hikejes gedaan om de regenwouden hier een beetje te ontdekken. Ook bij Cape Otway nog even gestopt. Allemaal plekjes die het waard zijn om te googelen, of wacht op de foto’s..

Nu zit ik hier met mijn laptopje in de lobby van ons hostel in Port Campbell. Hier zijn we aanbeland na deze regenachtige dag. Het rijden is wel lachen hier, lekker veel bochtjes. Als ik ooit nog de kans krijg om naar Australie te gaan, dan ga ik lekker motor rijden! Morgen willen we nog naar de 12 Apostles en naar het Tower Hill reserve. Morgen is de laatste dag dat we tijd hebben om nog wat dingen te zien. Op 12 januari vlieg ik ’s avonds naar Sydney. Daar slaap ik dan en op de 13e moet ik naar huis gaan vliegen. Kijk er zo onderhand toch wel erg naar uit!

The Great Ocean Road is wel echt schitterend. Hele mooie landschappen en de oceaan die er altijd weer mooi bij ligt. Ook al een aantal koalatjes gespot in de boompjes.

Dit was het dan, mijn laatste reisverslagje. Ik hoop gewoon goed aan te komen in Nederland en dan kan het echte leven weer beginnen. Heb zin om iedereen weer te zien en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen leuk vonden! Achteraf ben ik blij dat ik ze heb geschreven, want je vergeet veel dingen heel erg snel dus het is altijd leuk om ze eens terug te lezen. Ik zal ze maar goed gaan bewaren. Het was een hele ervaring en ik ben heel blij dat ik dit mocht en kon doen.

Bedankt voor het lezen en tot snel allemaal!

Groetjes,
Gerben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1010
Totaal aantal bezoekers 7041

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: