Wat vervelend hier in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu Wat vervelend hier in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

Wat vervelend hier in Sydney!

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Gerben

25 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo mensjes in het koude Nederland,
Lekker frisjes daar nog? Sorry, ik word nogal vrolijk van over het weer praten, aangezien het hier afgelopen zondag zo rond de 40 graden was. Ik hoop dat jullie het nog een beetje volhouden met 10 graadjes!

Hier verder alles goed natuurlijk. Lekker een weekje stage achter de rug met genoeg werk! Taken zoals social media updaten, klanten bellen, posters maken om op te hangen in hostels in de buurt en nog veel meer.. Ook heb ik mijn plan voor school af en dat heb ik opgestuurd om na te laten kijken. Een prima weekje weer! Kerst komt dichterbij en de kerstbomen worden al op gezet. Een echt winters gevoel krijg je er niet van, maar geinig is het wel. Gelukkig gebruiken ze hier geen nepsneeuw en houden ze het gewoon bij een kerstboom.

De week ging weer ontzettend snel en het was dus al gauw vrijdag. Sinds de nieuwe manager hier werkt heeft ze iets tegen de manier waarop het kantoor is ingedeeld. We hadden namelijk van die schermen staan die je vaak ziet in die Amerikaanse films. Van die schermen om de werkplekken een beetje te scheiden.. Dit werkt in grote kantoren vaak goed, maar de nieuwe manager wil ook graag mensen kunnen aankijken wanneer ze tegen ze praat. Alle schermen hebben we eruit gesloopt en we hebben het kantoor opnieuw ingedeeld. Het ziet er nu een stuk beter uit en het kantoor lijkt ook ruimer! Iedereen heeft weer een nieuw plekje gekregen en we zijn allemaal heel tevreden met de nieuwe indeling. Het kostte wat moeite om alles weer voor elkaar te krijgen op het gebied van internet en andere kabels, maar het is helemaal gelukt.

Na een dagje computers aansluiten en bureau’s verschuiven was het weer tijd voor een biertje. Na een biertje in ons kantoor zijn we nog even bij de buren gaan kijken. In het kantoor naast ons was een openingsfeestje van een fysio praktijk. Daar nog even onze nieuwe buurman gesproken en mijn collega’s hebben zich kostelijk vermaakt met alle skippyballen + Pilates machines. Na een aantal drankjes lekker naar huis gegaan om daar nog even te chillen en op tijd te gaan slapen.

De volgende dag zou ik weer naar the Blue Mountains gaan. Deze keer met roomies Rob en Marcel, omdat die er nog niet waren geweest. Lekker op tijd opgestaan en de trein genomen, want het zou namelijk nog 2 uurtjes reizen zijn met de trein. Uiteindelijk een station te vroeg uitgestapt dus dat was ook nog een feestje. Na het wachten op de volgende trein kwamen we dan eindelijk aan in Leura om vanaf daar te hiken naar Katoomba. Dit was 3 uurtjes, maar niet al te intensief. Weer veel mooie plekken gezien en uiteindelijk de trein weer terug genomen naar Sydney. Daar kwamen we rond 6 uur ‘s avonds weer aan. Die avond nog een drankje gedaan voor het afscheid van een andere huisgenoot en toen best op tijd weer naar bed.

De volgende dag zou het 40 graden worden en dus gingen we naar het strand. Deze keer naar Coogee beach, wat ook wel een chill strandje is. Daar een dagje gelegen/gezwommen en een beetje verbrand weer naar huis gegaan. ‘s Avonds gingen we nog uit eten en dat was weer gezellig en lekker! Daarna nog wat geskyped en toen weer lekker gaan slapen. Of nouja, geprobeerd want het was nog best warm in mijn kamer. Gelukkig krijgen we nog een ventilator om de laatste weekjes lekker te kunnen pitten..

De tijd gaat supersnel dus het reizen komt nog dichterbij. Ik kijk er heel erg naar uit, maar begin Nederland toch steeds meer te missen. Toch is het leven hier nog steeds heeeeel erg goed en ik geniet er nog maar even van!

Deze week hebben we een vervroegde kerstparty en ik moet nog even een cadeautje fixen voor mijn baas. Ik denk dat ik maar voor wat Nederlands speciaalbier ga, want dat bier van hier is vergeleken met Belgisch of Nederlands bier niet super goed. Ik doe gewoon net alsof veel van die speciaalbiertjes Nederlands zijn, dat gelooft die vast wel, haha.
Dat cadeautje is trouwens voor ‘’Secret Santa’’ oftewel lootjes trekken en dan een cadeautje voor iemand kopen van rond de $20. Ik had dus mijn baas en daar ben ik wel blij mee, want dat is makkelijker dan voor sommige kieskeurige collega’s..

Niet veel beleefd verder, sorry!

Nu weer lekker een weekje bikkelen en nog een verslagje maken voor school. Verder nog naar de film en dus die kerstparty. De rest zie ik wel!

Groetjes,
Gerben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 7055

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: