Reisverslagje number ten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu Reisverslagje number ten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

Reisverslagje number ten

Door: Gerbzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Blijf op de hoogte en volg Gerben

03 November 2014 | Australië, Sydney

Heyhey,

Bijna vergeten om een reisverslagje te schrijven, maar hier is die dan toch! Vergeleken met andere weken best wel weinig beleefd afgelopen week, maar verder niks mis mee natuurlijk. Alles gaat hier wel zijn gangetje zoals het thuis ook zou gaan. Rustige routine van naar mijn werk gaan en al mijn taken uitvoeren. Moet af en toe mijn best doen om te focussen, want die TL buisjes in het kantoor zijn een tikkie zwak, waardoor ik zelf ook wat slaperig word.

Sinds vorige week ben ik maar aan de koffie begonnen, want dat helpt al een stuk beter om de ogen open te houden. We hebben hier zo’n heerlijk ouderwets kannetje waarin je heet water stopt met wat koffiepoeder en dan lekker aan de slag om al het poeder op te laten lossen. De eerste keer dat ik koffie ging maken heb ik niet genoeg werk verricht voor het drinken, waardoor ik een halve mok bruine smurrie in mijn mond had. Jullie begrijpen wel dat ik sindsdien erg mijn best doe om de koffie zo clean mogelijk te maken.

Op heel veel gebieden loopt Australie nog best wel achter met Nederland, dus wie weet kan Senseo hier ook wat terrein winnen als het om makkelijk koffie zetten gaat. Of Senseo ook echt lekker is laat ik over aan de lezer. Na het eten van koffiepoeder is elke vorm van vloeibare koffie bij mij welkom en ben ik niet meer zo moeilijk.

Maar goed, alle koffieverhalen terzijde. Het was weer een prima weekje met genoeg te doen op mijn stage! Lekker druk, omdat al mijn collega’s weer hard aan het werk zijn. Er is een nieuwe manager gekomen die wel weet wat aanpakken is en dus moet ik aanstaande vrijdag helpen om het hele kantoor te verbouwen. Op zich geen gek plan, want de indeling vind ik zelf ook maar matig. Ook krijg ik een plekje bij het raam dus dat lijkt me wel wat! Die nieuwe manager heeft ook veel leuke taken voor mij dus daar ben ik hartstikke blij mee. Daarnaast moet ik ook nog even denken aan het maken van mijn schoolopdrachten, maar ook daar helpen ze me goed mee! Morgen een vergadering met iedereen om alle sterktes en zwaktes van het bedrijf te bespreken. Deze info heb ik nodig voor mijn schoolopdracht dus het is fijn dat iedereen daar zo graag aan mee wil werken.

Verder wordt de website binnenkort helemaal anders en krijgt het bedrijf een nieuw logo. Het is tijd voor een nieuwe weg en het is leuk om daaraan mee te werken. Zo heb ik meerdere logo designs aangevraagd en mag ik gezellig mee discussieren over waar het bedrijf naartoe moet, wat erg leuk en leerzaam is.

Afgelopen week dus lekker gewerkt en op donderdagavond nog gaan voetballen in een park hier in de buurt. Ik en twee huisgenoten en een aantal van hun collega’s. Was erg gezellig en leuk om even een balletje te trappen. Ik zou eigenlijk gaan tennissen tegen een collega, maar dat is verplaatst naar a.s. donderdag.

Morgen is de Melbourne Cup. Dat is een paardenrace in Melbourne, maar het is een hele gebeurtenis en heel veel mensen in het land nemen vrij voor deze dag. Wij hebben een lunch met het bedrijf met onbeperkt eten + drinken. Na de lunch blijven we nog langer dus het beloofd een gezellige dag te worden. Binnen het bedrijf ook nog een klein wedje van 5 dollar op een willekeurig paard. Mijn paard heeft helaas geen goede recensie, maar je weet maar nooit!

Afgelopen weekend ben ik naar een halloweenfeestje geweest van mijn collega. Ik en een stuk of 5 huisgenoten zijn verkleed gegaan als Mime spelers. Was wel lachen en heel apart om te zien hoe groot Halloween hier wel niet is. Heel erg naar mijn zin gehad en om 4 uur was ik weer thuis.

Op zondag lekker rustig naar het strand gegaan, waar er weer hele hoge golven waren! Lekker gezwommen en meegesleurd door de golven. Ik vermaak me wel, hoe hoger de golven hoe beter. Toch merk je wel dat de stroming onder water echt heel erg sterk is. Je mag alleen zwemmen tussen twee vlaggen in en vaak dwaal je al snel af. Goed in de gaten houden dus, maar gelukkig zijn er een stuk of 100 lifeguards actief op het strand. Nog geen erge dingen gezien, maar wel genoeg mensen die niet goed kunnen zwemmen en moeite hebben om niet af te dwalen. Persoonlijk zou ik dan het water niet in gaan, maar dat moeten ze zelf maar weten.

Het water is trouwens nog steeds ijs en ijskoud. Gelukkig ben ik zo’n bikkel, maar het is niet voor iedereen weggelegd, haha. Uiteindelijk 4 uur op het strand gelegen en toen lekker naar huis gegaan. Nog even langs de supermarkt, want ik en 2 anderen gingen lekker Kangoeroeburgers eten. Die kangoeroes smaken goed hoor! Lekkere hamburgers op met patat erbij, wat een luxe!
Met een paar mensen eten is vaak veel goedkoper dan het zelf kopen en daarom eten we meestal met 3 of 4 man. Dat is makkelijk, goedkoop en uiteraard gewoon gezellig.

Komende week is de laatste week van Stephan, dus we gaan nog een paar avondjes uit. De broer van een andere huisgenote komt ook langs dus daar gaan we ook nog mee uit. Veel gezellige avondjes op komst, maar de focus ligt uiteraard op de stage. Ik heb het in deze tijd nog meer naar mijn zin omdat het bedrijf zoveel veranderingen door maakt. Hierdoor heb ik lekker veel werk en heb ik ook veel bruikbare dingen om te verwerken in mijn schoolopdracht.

Dit is zeker weten mijn beste stage tot nu toe, met veel aandacht voor mijn opleiding en goede begeleiding. Ook vind ik het niveau van enthousiasme hier heel hoog! Iedereen vind het leuk om te horen hoe je weekend was, zelfs mensen die gewoon bellen. Het is hier normaal om te vragen hoe het met je gaat en daar even de tijd voor te nemen. Ook in de supermarkt vragen ze al snel ‘’how you going’’? Hier hoef je dan weer niet altijd op te antwoorden, maar het komt wel vriendelijk over. Ook wordt er uiteraard al gauw mate achter gezegd, wat het lekker ontspannen houdt hier. Mensen met hun achternaam aanspreken hoeft echt niet, zelfs niet als je ze nog niet goed kent.

Die informele sfeer ligt me natuurlijk wel en niemand doet hier moeilijk als je iets verkeerd zegt. Je kan je hier best een foutje veroorloven. Ondertussen wordt je Engels er niet mooier op met al die rare accenten, maar wel lachen om een beetje Aussiestyle te praten.

Ondertussen ben ik bezig om te kijken voor een reisje naar mijn stage. Vanavond eens kijken naar vliegtickets om naar Cairns te vliegen. Op 12 december ben ik klaar en dan wil ik eigenlijk gelijk weg uit Sydney om extra tijd te hebben om te reizen. Ik ga dan samen reizen met mijn roommate Rob, maar volgens mij heb ik dat ondertussen al duizend keer getypt. Veel leuke dingen om naar uit te kijken in ieder geval!

Ik vergeet nog bijna dat Kim en mijn vader jarig waren en nog een aantal tantes. Iedereen nogmaals gefeliciteerd en ik hoop dat de verjaardagen gezellig zijn geweest. Ik heb weer aardig wat gebak misgelopen, dus wie weet dat ik dat hier maar even moet gaan inhalen. Anders nog maar een kangoeroeburgertje, want ze zijn vergeleken met ander vlees hier helemaal niet duur!

Ondertussen 10 uur tijdsverschil met Nederland dus dat bevorderd de communicatie niet echt, maar goed! Met mij dus alles goed en ik hoop met jullie ook!

Deze week niet echt boeiende foto's ook, maar ik ga even kijken of ik alle foto's ergens anders kan uploaden. Bij dit reisverslag kunnen er maar een beperkt aantal en ik denk dat ik de meeste wel gewoon online kan zetten. Dat ga ik nog even uitzoeken!

Groetjes,
Gerben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7050

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: