Reisverslagje numerooo 7 - National Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu Reisverslagje numerooo 7 - National Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

Reisverslagje numerooo 7 - National Park

Door: Gerben.

Blijf op de hoogte en volg Gerben

13 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Heya mates,

Het leventje gaat weer lekker door en wat is het genieten hier. Om het nog maar even een keer te herhalen, het wordt hier steeds warmer en dat is natuurlijk niet erg. Lekker rond de 30 graadjes, niks mis mee.

Weer lekker naar stage geweest, maar ik heb niet heel veel gedaan de afgelopen week. Er waren veel mensen op vakantie en mijn collega’s genereren eigenlijk mijn werk voor me. Wanneer zij er dus niet zijn is er minder te doen, maar goed ik heb maar lekker wat aan schoolopdrachten gewerkt etc.

Ik ben weer lekker een paar keer wezen hardlopen deze week en dat beviel prima. Niet naar het strand, maar gewoon naar het park in de buurt en daar lekker 10 keer de lange trap op en af gerend. Duurt niet te lang en toch lekker kapot na die training dus dat vind ik wel lekker. De gozer waar ik altijd mee ga hardlopen had zijn voet open gehaald dus die kon even niet mee. Dan maar lekker in mijn eentje met een muziekje op, helemaal primaaaaaa.

Weer lekker sushi gegeten deze week en ook pasta gemaakt. Beetje teveel pasta gemaakt dus dat kwam neer op 3 dagen pasta. Dan gaat het op een gegeven moment best een beetje vervelen, haha.

Op vrijdag ben ik uit geweest met bijna alle huisgenoten. Was heel gezellig en we waren rond 1 a 2 uur alweer thuis, want ik moest de volgende ochtend om 7 uur op om naar het National Park te gaan! Dit is een park ten zuiden van Sydney met allerlei natuur en kliffen en dat soort dingen. Ook nog een walvis gezien in de verte, wel nice. Je kon in dat national park ook van een 8m hoge klif springen dus dat ook nog maar een paar keer gedaan. Vond het echt heel leuk! We hebben 2 hikes gedaan van ongeveer 3 uur totaal dus lekker een eindje gelopen. Zie foto’s om een beetje een idee te krijgen van hoe het eruit zag. Ik ben er geweest met een aantal huisgenoten en Dave de huisbaas. Weer lekker met z’n allen in de bus naar het park gereden. Dave kent wel een aantal leuke hikes, omdat hij er vaker komt. Af en toe vraag je je af waarom je in vredesnaam in zo’n saai land woont als Nederland qua natuur. Hier is echt veel meer te beleven en alles is veeeeeel mooier. Toch begin ik Nederland een klein beetje te missen, maar dat komt meer door de mensen dan het landschap ;-).

Het national park is echt super mooi en ik was helemaal kapot van het wandelen ‘s avonds. Toch stond er nog een basketbalwedstrijd op het programma. De Sydney Kings tegen de Wollongong Hawks. Ook met een stuk of 7 mensen naar toe geweest en dat was echt lachen. De Sydney Kings wonnen de wedstrijd, maar dat was niet het hoogtepunt. In de rust mogen een aantal mensen een basketball gooien vanaf de middenstip. Als je raak gooit dan win je een prijs. Voordat de mensen die voor de prijs gaan gooien klaar gaan staan gaat eerst de mascotte een bal achterwaarts gooien vanaf de middenstip. Hij gooide hem gewoon recht in het net, echt geniaal om te zien. Iedereen helemaal uit zijn dak dus dat was wel echt lachen. Die gozer die mascotte speelde ook helemaal uit zijn dak, haha. Na de wedstrijd zijn we nog wat gaan drinken in de stad en toen naar huis gegaan. Hele leuke dag gehad, maar ik was wel lekker moe.

Op zondag hebben we besloten om naar Manly beach te gaan. Een gozer die nu een weekje in het huis zit wilde graag het Opera House ook nog een keer zien dus daar zijn we eerst langs gegaan. Daarna de ferry gepakt naar Manly Beach. Daar niet echt gezwommen want er waren heel veel kwallen en veel gevaarlijke stromingen. Wel lekker gevoetbald en ons wel een dag kunnen vermaken. Daarna weer de ferry terug en thuis wat hamburgers gemaakt op de barbecue. Was weer een lekker dagje. Vandaag weer lekker aan het werk, maar het is nog heel erg rustig. Vanaf morgen komen er weer meer collega’s dus hopelijk wordt het weer wat drukker.

Vrijdag lekker een lang weekend naar Tasmanie! Heb er erg zin in. Heb net even naar het weer gekeken, maar het is daar vrijdag 16 graden.. Lekker fris dus, haha.

Ik ga de lange broeken maar weer tevoorschijn halen. Vanavond weer lekker wassen, dat is echt een van mijn favoriete bezigheden geworden… niet dus.

Ook even op zoek naar een kapper, want ik kan zo langzamerhand een aardige Elvis kuif maken.

Ik mag ook alvast op zoek naar een Halloween kostuum voor het Halloween feestje van een collega van me op 1 November. Ideeen zijn welkom, haha.

Hoop dat het met iedereen ook goed gaat thuis. Zoals jullie merken met mij in ieder geval wel!

See ya.

Gerben

ps check nog even mijn fototjes met daarop de trap die ik altijd op en neer ren, de basketbalwedstrijd en national park.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7045

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: