Reisverslag 3 - Nog een stageweekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Nog een stageweekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3 - Nog een stageweekje

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

15 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Alweer een week voorbij en wat ging deze snel! Deze week verliep eigenlijk al heel gewoontjes. Het voelt alsof ik al een hele tijd in Sydney woon. Vaak zit ik in de metro naar mijn werk en eigenlijk sta ik er alleen op dat moment bij stil.

Sydney is gewoon een hele leuke stad. De sfeer hier is overal prima en ik heb nog niks geks gezien eigenlijk. Er zijn aardig wat toeristen en een hoop aziaten. Wat ik wel zie is dat er over het algemeen wel een hierarchie is. Binnen grote bedrijven is er blijkbaar wel een heel duidelijke hierarchie tussen de bedrijfslagen. Je kan eigenlijk ook wel zien dat vooral de Aziaten heel veel van het ‘’vuile’’ werk opknappen. Natuurlijk niet allemaal, maar je kan het wel een beetje zien.

Verder is Sydney echt een stad die leeft op immigratie. Er zijn ontzettend veel Ieren, Schotten, Aziaten uit veel verschillende landen, etc. Ook best wel wat Nederlanders gehoord, maar dat was meestal wel in de buurt van het strand of andere toeristische dingen.

De hele week verliep lekker soepel. Ik begin te wennen aan het huis en aan het (niet) koken. De ene dag haal ik een maaltijd, want ik ben best wel fan van sushi etc. Dat is hier vaak heel goedkoop en lekker. Heeeel af en toe kook ik eens een keertje en dan ook helemaal niks bijzonders. Eerlijk gezegd bedenk ik me terwijl ik dit typ dat ik relatief weinig groente op heb tot nu toe. Misschien maar eens wat aan gaan doen, haha.

Zoals ik al zei, de week was in een flits voorbij. Het weer is hier prima. Lekker 17 – 20 graadjes, wat veel Australiers op het werk als ‘’freezing’’ oftewel ijskoud beschrijven. Ik loop elke dag in mijn overhemd naar het werk en heb het nog geen moment koud gehad. Het straatbeeld is dan ook wel grappig. Om maar weer eens terug te komen op de Aziaten hier, sommigen lopen erbij alsof ze morgen op expeditie naar de poolcirkel moeten, terwijl anderen juist in hun zwembroek door de stad lopen.

Op vrijdag kwam ik op het werk aan en begreep ik dat er die middag een soort van bedrijfsuitje geplanned was. Dit was al allemaal geregeld dus ik dacht dat ik lekker een middagje vrij zou hebben. De baas ging uiteindelijk niet mee en toen mocht ik lekker mee. We gingen met de trein op weg naar een klimwand. Zo’n wand binnen waarmee mensen rotsklimmen etc. oefenen. Hartstikke lachen met z’n allen en veel fanatiek geklim. Ik deed het voor mijn gevoel niet onaardig, maar om nou te zeggen dat mijn talent ligt in het klimmen is ook weer zowat. Het helpt wel dat ik lekker lang ben, waardoor ik overal makkelijk bij kan. In Australie maakt iedereen heel makkelijk contact met elkaar, dus toen ik de klimwand beklom spoorden mijn collega diegene die naast me aan het klimmen was om dat sneller te doen dan ik. Gelukkig was ik eerder boven en dat heb ik er nog even bij die gozer ingewreven, altijd leuk natuurlijk.

Na het klimmen werd er nog even een drankje genuttigd en ben ik lekker naar huis gegaan om te gaan douchen. Daarna zouden we uit gaan met een aantal huisgenoten en dat was ook heel erg gezellig. We zijn nu met ong. 15 Nederlanders, 3 Engelse meiden, 2 Italianen, 1 Franse en een paar Japanners. Over het algemeen ga ik gewoon met een aantal Nederlanders om, maar de hele sfeer is gewoon leuk en iedereen doet lekker zijn ding. Verder geen geklaag of wat dan ook in het huis. Als je zin hebt om een beetje te praten loop je naar de keuken en dan is het gewoon gezellig. Heb je daar geen zin in dan chill je lekker op je kamer en is het ook allemaal prima. Ik ben blij dat ik van die miniboxen heb gekocht voor muziek. Als mijn kamergenoot niet op de kamer is lig ik lekker te chillen met wat muziek op. Hij vind het maar rotherrie dus ik probeer het niet te vaak aan hem op te dringen, al is dat toch wel een beetje grappig als die weer hoofdschuddend binnen komt om mijn muzieksmaak.

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en toen ben ik nog even wat boodschappen gaan halen. Wat haal ik dan? Lekker standaard een brood, wat beleg zoals kaas en chocopasta, wat cola en een beetje melk. Verder had ik nog pasta staan en wat ander avondeten dus dat had ik nog even niet nodig.

Na het boodschappen doen gewoon nog even lekker thuis gezeten want ik was kapot van het avondje uit. Die avond lekker niks gedaan, want ik voelde me ook niet heel lekker. De meesten gingen een film kijken en ik heb even lekker op mijn kamer half liggen slapen/lezen.

Op zondag was het heerlijk weer. Bijna alle meiden gingen naar Hunter Valley, een wijnstreek op ongeveer 2 uur rijden vanaf Sydney. Ik en een paar anderen zijn lekker naar het strand gegaan. Er was een soort vliegerfestival en het was echt gewoon super weer voor het strand. Lekker zonnetje, 22 – 23 graden ofzo en hoge golven om lekker een beetje te zwemmen. Het water was echt ijskoud dus veel mensen waren er niet aan het zwemmen, maar ik vond die golven wel lachen om een beetje overheen te springen enzo. Met een paar gasten en 2 meiden lekker van 11 – 4 op het strand gechilld. Halverwege wel even onder een boom gaan zitten net naast het strand, omdat ik aardig begon te verbranden. De factor 50 helpt aardig, maar af en toe even uit de zon is ook wel lekker. Het is nu nog niet eens zomer, dus ik bereid me maar vast voor op de aardige temperaturen straks.

Uiteindelijk viel het verbranden hartstikke mee en daar was ik wel blij mee. Ik ben met een maat uit het huis alvast naar huis gegaan terwijl een paar anderen nog even naar een barretje wilden. Ik voelde me nog steeds niet heel lekker dus ik heb het rustig aan gedaan en ben na het Skypen met paps en mams en kimmie lekker gaan slapen. Helaas vliegen de weekenden hier net zo snel om als de werkweek.

Volgende week zaterdag ga ik met 5 andere huisgenoten naar Defqon 1! Dat is een hardstylefestival hier in de buurt van Sydney. De Organisatie is van origine Nederlands, dus ik heb met korting een kaartje weten te bemachtigen. Deze week heb ik dus lekker wat om naar uit te kijken, want ik heb er erg zin in. Iedereen uit Nederland gaat zaterdag in het Oranje naar het festival, dus dat wordt lachen. Volgens de organisatie komen er elk jaar zo’n 500 Nederlanders met allerlei Nederlandse zooi naar het festival. Oranje shirts, Nederlandse vlaggen etc. Van het andere huis dat in de buurt bij ons ligt gaan ook nog een aantal mensen en we zijn ook al genoeg mensen tijdens het uit gaan tegen gekomen dus die Nederlandertjes zijn er wel in Sydney.

Een maatje uit het huis heeft ook een actiecamera meegenomen naar het strand. Als het goed is komt er over een tijdje weer een filmpje van. Hij neemt hem ook mee naar het festival, dus daar zal ook wel weer een filmpje van komen. Ik heb niet overal meer foto’s van omdat ik vaak op dezelfde plekken ben. Binnenkort maar eens wat meer van de stad gaan verkennen, want er zijn nog genoeg leuke wijken volgens mijn collega’s. Gaat helemaal goed komen!

See you later mates.

Cheers,
Gerben

  • 15 September 2014 - 17:00

    Opa Wiltschut:

    Hoi Gerben, wij hebben je reisverslagen zitten lezen en zijn aardig op de hoogte van het wel en wee van jou stage de afgelopen 3 weken. Zo te lezen heb je het goed naar je zin en vermaak je je wel. Ook de foto's hebben wij bekeken prachtig hoor, ook vanuit het vliegtug, heel indrukwekkend hoor. Fijn dat je zo lekker je draai kunt vinden en al gelijk diverse kontakten hebt gemaakt. Wij kijken verlangend uit naar je volgende verslagen om zo op de hoogte te blijven van jouw wel en wee 20.000 km. van ons verwijderd. Lieve groeten van ons en vermaak je maar, Oma en Opa Wiltschut.

  • 19 September 2014 - 13:28

    Opa Van Zaanen:

    Zo ik heb je boodschap gelezen van de derde week
    Hoe gaat het in Australië en van festival naar feest en van feest naar festival.dan van de zon genieten op het strand |???
    ja zo had ik ook wel willen werken in mijn jonge jaren maar dat ging toen niet want zaterdag werd er tot 13.00 uur gewerkt, en dan moest je nog naar het badhuis en omdat niemand een douche had stond daar een hele rij en was je soms om drie uur aan de beurt om 20 minuten te douchen, Dat koste dan wel een kwartje. Smorgens nam ik mijn schone goed en handdoek en zeep en washandje mee en nar het wassen dit aan te doen. Als de klok op de deur welke door de badmeester 20 minuten later was gezet en je was later dan bonkte hij op de deur omdat de tijd voorbij was. Maar dat was bij jullie niet het geval begrijp ik. Het is daar niet zo streng.
    Als je om half vier uit het badhuis kwam moest je nog naar huis fietsen en dan begon je vrije zaterdag
    Zo tot zover de tijd van vroeger. Sterkte met je studie en ik ga nu de ander verslagen lezen
    Groeten Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 7060

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: