Verslag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu Verslag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerben Lange - WaarBenJij.nu

Verslag 1

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

31 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hallo iedereen!

In dit eerste verslag even een klein stukje over de vliegreis en de eerste dag in het stagehuis. De hele vliegreis verliep eigenlijk best wel voorspoedig. Nadat ik op het vliegveld ben afgezet door moeders ben ik gelijk naar de gate gelopen. Eenmaal daar aangekomen was het al erg druk met veel aziaten die graag als eerste in het vliegtuig wilden zitten. Ik ben lekker gaan zitten en heb gewacht totdat bijna iedereen door de controle was bij de gate. Eenmaal door de controle kon ik nog even gaan zitten en toen begon het boarden al.

Het eerste stuk vliegen ging prima, want ik had veel beenruimte en het eten in het vliegtuig was ook heel lekker. Verder kreeg je heel veel aangeboden aan eten en drinken dus dat was super.
Op het tvtje in het vliegtuig heb ik veel films kunnen kijken en ook een paar afleveringen van wat series. De eerste 12 uur waren dan ook zo voorbij. Mijn tussenstop was op Hong Kong, wat er heel mooi bij lag in het ochtendlicht. Bij Hong Kong liggen veel eilandjes in de buurt en dat gaf een mooi gezicht uit het vliegtuig (zie foto)

Ik ben recht over Moskou gevlogen helemaal over Rusland heen. Uiteindelijk gingen we pas zuidelijker vliegen in Oost-Rusland.
Het overstappen ging ook goed en ik zat alweer snel klaar voor het volgende vliegtuig. Helaas duurde het instappen heel lang, omdat er te laat was begonnen met nog een veiligheidscheck. Een uurtje te laat vertrok het vliegtuig naar Sydney. In dit vliegtuig minder beenruimte en nog een lange gozer naast me dus dat was minder gezellig.
Ik heb nog heel even geslapen in het vliegtuig maar niet te lang omdat ik bij aankomst gelijk weer moest gaan slapen.

Bij Sydney moest ik even wachten bij de paspoortcontrole, maar dit ging ook makkelijk en ik was zo klaar. Ik kon mijn koffer zo pakken en liep het vliegveld af. Toen heb ik gevraagd aan een taxichauffeur waar m’n hotel was. Hiervoor moest ik nog even met een bus vanaf terminal 1 naar terminal 3. Vanaf terminal 3 ben ik gaan lopen, maar op een gegeven moment was ik de weg een beetje kwijt. Toevallig zag ik een taxi staan en die heb ik het gevraagd. Hij zei dat hij er langs moest om naar de taxistandplaats te gaan dus hij wilde me wel even afzetten. Een gratis ritje naar het hotel later en ik was er. Het hotel was sober, maar prima en voor ik het wist lag ik lekker op bed.

Na 9 uur geslapen te hebben ben ik de volgende ochtend gaan ontbijten. Vlak daarna werd ik opgehaald door Dave de huisbaas. Hij is heel relaxed, eigenlijk een typische ‘’Aussie’’. Samen met mij werd er nog een Nederlands meisje opgehaald en toen zijn we naar het huis gereden. Dit duurde ongeveer 20 minuutjes. Bij het huis aangekomen werd ik gelijk voorgesteld aan mijn kamergenoot Rob, die gewoon heel chill is. Helaas bleek mijn bed het bovenste deel van een stapelbed, daar ben ik iets minder blij mee. Ik ga binnenkort even vragen of ik niet in een van de andere lege kamers mag slapen totdat die opgevuld worden met andere mensen.

In het huis wonen voornamelijk Nederlanders. Ik denk dat er ongeveer 15 Nederlanders wonen, dan nog een Japans stelletje, een Ier en een Italiaan. Leeftijdscategorie van 18-25 jaar oud.
Bij binnenkomst heb ik mijn koffer even gelaten voor wat die is en ben ik naar de keuken gegaan. Langzaamaan werd de mensen die in het huis wonen wakker en kwam iedereen even langs om gedag te zeggen. Iedereen hier is heel aardig en ik voelde me gelijk wel thuis. Dave de huisbaas heeft me nog even de omgeving laten zien. Er is een overdekt winkelcentrum op 100 meter afstand. Het treinstation vanwaar ik elke dag de trein kan nemen ligt naast dat winkelcentrum.

Na de rondleiding ben ik even uit gaan pakken en ben ik even wat gaan eten. Dave heeft een aantal kippen buiten dus die heeft me gelijk een paar eieren gegeven. Daarna ben ik wat boodschappen gaan doen. Australië is over het algemeen duurder dan in Nederland. Sommige dingen zijn juist weer heel goedkoop, dus een beetje strategisch inkopen moet wel gaan lukken. Een liter melk is bijvoorbeeld maar 70 eurocent, terwijl je voor een beetje kaas of gehakt al heel veel betaalt.

Na de boodschappen ben ik even lekker gaan hardlopen richting het strand. Dit is ongeveer 10 minuten hardlopen. Er is een weg die je helemaal uit moet lopen, maar deze weg loopt best wel steil naar beneden. Naar beneden hardlopen ging natuurlijk super, alleen naar boven kostte wat meer moeite. Het strand lag er trouwens echt heel mooi bij. Het is veel kleiner dan dat ik had verwacht, maar ligt wel heel mooi in een kleine baai met allemaal rotsen. De golven waren er ook wel hoog. Het weer is voorlopig nog slecht dus nog even geduld voordat ik lekker op het strand kan gaan liggen.

Mijn eerste indruk van Sydney is dat het gezellig is en alles is best goed onderhouden. De wegen zijn wel echt aangelegd op zijn Engels, dus er zit zo hier en daar wel een aardig gat of het loopt niet helemaal gelijk.
Het huis is verder vrij nieuw en ook wel netjes. Het nadeel is eigenlijk dat je overal voor moet betalen. Ze willen in het huis zelfs dat je voor de wasmachine betaald per keer. Ik vind dit best wel een beetje raar, omdat ik dit ook nergens heb gelezen. Ik heb dat ook tegen Dave gezegd, maar die wist volgens mij niet zo goed wat die ervan moest zeggen. Een meisje heeft al een keer gewassen en die zegt dat de wasmachine nog slecht is ook. Ik denk dat ik maar op zoek moet naar een andere zaak in de buurt om mijn kleren te wassen. Ik baal er wel van, want de was doen is natuurlijk al erg genoeg, haha.

De meeste huisgenoten zijn er trouwens nog maar net, dus ik ben niet de enige. Bijna iedereen loopt stage en er is een mix van mensen uit Brabant en omgeving Rotterdam.
Dit was voorlopig wel alles wat ik wilde zeggen. Ik doe nog een paar foto’s bij het verslag voor de indrukken. Deze week maar eens kijken hoe de stage verloopt en hoe de rest van de stad erbij ligt!

Groetjes,
Gerben

  • 31 Augustus 2014 - 17:31

    Jacoline Overweel:

    He Gerben
    Heel stoer hoe je tot nu toe gevaren bent, je doet het tocht allemaal maar even. Superveel plezier daar, we volgen je op afstand.
    Groetjes van 5 Overweeltjes

  • 21 September 2014 - 21:23

    Opas Van Zaanen:

    Ja nu heb ik ook je eerste verslag gelezen. Aan het taalgebruik zie ik wel dat je heel verwonderd ben dat er aan de andere kant van Nederland ook mensen wonen en dat het daar ook goed toeven is. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en alle indrukken goed kan verwerken. Dat het weer niet zo mooi is komt omdat de zomer nadert. Met de Kerst is het daar toch de grote vakantie en is het er warm en schijnt de zon volop Nu Oma en ik wensen dat je daar het erg naar je zin zult hebben en we hopen dat je weer half januari te ontmoeten in Piershil in Holland.
    Groeten Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

In Australië.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7056

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: